loading...
دانلود اسکریپت رایگان|اسکریپت سرا
ADMIN بازدید : 15 پنجشنبه 07 شهریور 1392 نظرات (0)

در بعضی مواقع امکان دارد بخواهید  دامنه  ادرس سایت وردپرسی تان را عوض کنید در این آموزش تعویض دامنه در سایت وردپرسی بدون از دست رفتن سئو و رته گوگل  را یاد خواهیم گرفت البته ذکر این نکته جایز است که نباید انتظار داشته باشید بعد از تغییر دامنه سایت تان در موتوردهای جستجو مانند گوگل شرایط اول را داشته باشد و باید انتظار کمی افت را داشته باشید البته بعد از مدتی فعالیت شرایط بهتر می شود و می توانید حتی به قرار گرفتن در رتبه های بالاتر از دامنه قبلی نیز امید داشته باشید با این حال این آموزش کمک می کند تا از اثرات منفی موتورهای جستجو به حد اقل کاهش پیدا کند . اصول کار بر اساس ریدایرکت ۳۰۱ از محتوی دامنه قدیمی و معرفی دامنه جدید به گوگل می باشد

 

قبل از شروع کار باید چه کنم ؟

در این آموزش منظرو از oldsite.com دامنه سایت قدیمی و منظور از newsite.com دامنه سایت جدید است ، همچنین فرض بر این است که از کنترل پنل هاستینگ خود اطلاعات کافی دارید البته نحوه کار با نرم افزارهای ftp را هم باید بلد باشید ( فکر نمی کنم وبمستری باشد که کار با این نرم افزارها را بلد نباشد ) .

مرحله ۱ : ایجاد یک نسخه ی پشتیبان کامل

قبل از هرکاری ابتدا یک نسخه پشتیبان کامل از وب سایت تان ایجاد کنید ، برای این کار بهتر است از پنل هاستینگ اقدام کنید و از پایگاه داده و فایلهای سایت تان پشتیبان کاملی تهیه کنید تا در صورت وجود هرگونه مشگل توانایی بازگردانی آن را داشته باشید همچنین می توانید از پلاگین هایی که برای گرفتن نسخه پشتیبان مناسب هستند مانند VaultPress ، BackupBuddy , BackWPup یا WordPress backup to Dropbox استفاده کنید .

مرحله ۲ : انتقال وردپرس

بعد از تهیه پشتیبان کامل از سایت وردپرس تان اکنون نوبت به انتقال دامنه است اولین کاری که شما باید انجام دهید نصب و راه اندازی پلاگین Duplicator plugin در سایت قدیمی تان است . بعد از نصب افزونه گزینه ای به پیشخوان اضافه می شود که توسط آن می توانید یک محتوی کامل از سات وردپرسی قدیمی تان تهیه کنید

create duplicator package آموزش تعویض دامنه در سایت وردپرسی بدون از دست رفتن جایگاه گوگل

با کلیک بر روی دکمه ای که در تصویر نمایش داده می شود فرآیند ساخت نسخه کپی از سایت تان شروع می شود در این موقع افزونه از شما می خواهید تا نامی را برای بسته کپی خود انتخاب کنید به صورت پیشفرض نام سایت به همراه تاریخ به عنوان نام بسته انتخاب می شود اما شما می توانید هر نام دیگری که بخواهید انتخاب کنید . افزونه وردپرس شروع به تولید بسته ای پشتیبان از پایگاه داده و تمام فایل ها خواهد کرد این امر ممکن است کمی طول بکشد و زمان آن به تعداد مطالب و فایلهای شما بستگی دارد . پس از ایجاد بسته امکان جزئیات ان را نمایش داده و امکان دانلود را به کاربر می دهد .

duplicator package installer آموزش تعویض دامنه در سایت وردپرسی بدون از دست رفتن جایگاه گوگل

زمان ان است که برنامه ftp خود را اجرا کنید و مشخصات هاست جدیدی که می خواهید دامنه جدیدتان را بر روی آن تنظیم کنید را وارد کرده و به آن متصل شوید سپس اطمینان حاصل کنید که در دایرکتوری ریشه ( root directory هاست تان ) ، یا دایرکتوری که در آن می خواهید محتویات سایت وردپرسی قدیمی تان را کپی کنید خالی است . سپس فایلی را که افزونه ایجاد کرده دانلود کرده و به هاست جدید منتقل و از حالت فشرده خارج کنید . اکنون باید صفحه installer.php را اجرا کنید تا مراحل نصب را دنبال کنید . برای این کار ادرس http://www.newsite.com/installer.php را در مرورگرتان وارد کنید اگر همه چیز درست پیش رفته باشد باید با صفحه زیر روبرو شوید .

install duplicate آموزش تعویض دامنه در سایت وردپرسی بدون از دست رفتن جایگاه گوگل

در این مرحله installer از شما اطلاعات پایگاه داده سایت جدید را می خواهد اطمینان حاصل کنید که جداول پایگاه داده ای که معرفی می کنید خالی هستند چون بعد از نصب اطلاعات پایگاه داده قبلی جایگزین این اطلاعات خواهند شد .

نصب کننده از شما می خواهد تا هشدارها را بخوانید و سپس با تیکدار کردن گزینه I have read warning and notices تایید کنید که هشدارها را خوانده و به آنها دقت می کنید تا بتوانید به مرحله بعد بروید . در این هنگام افزونه شروع به نصب اطلاعات پایگاه داده قدیمی به همراه تمام پوسته ها و پلاگین ها و فایلهایی که در هاست قبلی داشتید می کند ، ممکن است این فرایند کمی زمان بر باشد و زمان آن بسته به بزرگی سایت شما دارد .

update urls آموزش تعویض دامنه در سایت وردپرسی بدون از دست رفتن جایگاه گوگل

در صفحه به روز رسانی ، شما باید آدرس های خود را برای به روز رسانی وارد کنید افزونه سعی می کند ادرس های قدیمی را پیدا کرده و ادرس های جدید را ایجاد کند . در قسمت patch همانطور که در تصویر می بینید باید ادرس دقیق دایرکتور را وارد کنید . در این هنگام افزونه تمام جزئیات oldsite.com را در newsite.com وارد کند .

بعد از تکمیل مراحل بالا افزونه یادآوری می کند که مراحل راه اندازی پست را بررسی کنید و اولین کاری که باید انجام دهید تنظیم پیوند یکتا می باشد برای ورود بهنسخه جدید سایت تان از نام کاربری و کلمه عبور سایت قدیمی استفاده کنید . پس از تنظیم پیوند یکتا باید فایلهای installer.php و installer-data.sql و installer-log.txt را توسط ftp از دایرکتوری که وردپرس جدید را در آن نصب کردید حذف کنید .

در نهایت ، بررسی کنید آیا در وب سایت جدید همه چیز روبه راه است ؟ لینک های شکسته وجود ندارد ، تصاویر گم شده ندارید ،مطالب و صفحات مشگلی ندارند و … مطمئن شوید که همه چیز کار می کند و تمام قابلیت های وردپرس قبلی وجود دارد .

در حال حاضر شما با موفقیت وردپرس قدیمی را به دامنه جدید منتقل کردید ، اما هنوز مراحل کار تمام نشده و ما باید با استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ و اطلاع رسانی آدرس جدید به موتور جستجو گوگل رتبه سایت قدیمی در نزد گوگل را برای سایت جدید نگه داریم .

مرحله ۳ : راه اندازی ۳۰۱ تغییرمسیر های دائمی

ریدایرکت ۳۰۱ برای تغییر مسیرهای دامنه قدیمی به دامنه جدید در نزد موتورهای جستجو و کاربران بسیار مهم است که باعث رجوع موتورهای جستجو و کاربران به سایت جدید و نه به سایت قدیمی شود . برای استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ باید توسط ftp به سایت قدیمی متصل شوید و فایل .htaccess را ویرایش کنید این فایل در دایرکتوری سایت تان و یا در پوشه های wp-includes یا wp-admin قرار دارد پس از پیدا کردن فایل .htaccess آنرا باز کنید و کدهای زیر را در آن کپی کنید .

   
#Options +FollowSymLinks
RewriteEngine on
RewriteRule ^(.*)$ http://www.newsite.COM/$1 [R=301,L]

به جای newsite.com باید آدرس دامنه جدید خودتان را وارد کنید .

پس از اعمال تغییرات برای اینکه مطمئن شوید مراحل را درست انجام داده اید ادرس سایت قدیمی تان را در مرورگر وارد کنید و اینتر بزنید اکنون باید به سایت جدید هدایت شوید .

مرحله ۴ : تغییر آدرس سایت را به گوگل اطلاع دهید

اکنون باید تغییر آدرس سایت را به گوگل اطلاع دهید تا کاربران با جستجو در گوگل و نمایش نتایج جستجو به سایت جدیدتان منتقل شوند . برای این کار ابتدا به Google Webmaster Tools وارد شوبد و از بخش configuration گزینه change of address را انتخاب کنید و آدرس جدید را به گوگل بدهید .

change of address آموزش تعویض دامنه در سایت وردپرسی بدون از دست رفتن جایگاه گوگل

مرحله ۵ : اطلاع رسانی به کاربران

با وجود ریدایرکت ۳۰۱ و انتقال کاربران از سایت قدیمی به سایت جدید حالا نوبت این است که کاربران تان را از تغییر آدرس سایت باخبر کنید و با این کار خوانندگان ثابت وبلاگ قدیمی تان را به خواندن وبلاگ جدید تشویق کنید می توانید این کار را با نوشتن یک مطلب و توضیح درباره اینکه چرا ادرس سایت تغییر کرده است انجام دهید .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 13
  • بازدید کلی : 124